Reakcja łańcuchowa

Współpraca reklamowa z firmą Story House Egmont Sp. z o.o.

Pokażę Wam dziś ciekawą grę z cyklu „podróżniczych”. Oznacza to, że ma małe, kompaktowe wykonanie, dzięki czemu z powodzeniem zmieści się w walizce. 🙂

Szybka rozgrywka, łamigłówka wymagająca spostrzegawczości oraz zdolność przewidywania, to z pewnością jej cechy charakterystyczne.

Ta gra to „Reakcja łańcuchowa”.

Zawartość pudełka:

  • 90 kwadratowych kafelków,
  • 20 bonusowych żetonów,
  • 4 tajne żetony koloru.

Liczba graczy: 2 – 4

Wiek graczy: 8+

Czas rozgrywki: 20 minut

Cel gry:

Zdobycie jak największej ilości aktywowanych kafelków.

Przygotowanie do gry:

Tasujemy kafelki i układamy 40 z nich wierzchem do góry. Musimy je ułożyć w 5 kolumnach po 8 kafelków, przy czym cyfry na kafelkach nie powinny być ułożone w jedną stronę.

Pozostałe kafelki układamy zakryte w stosie.

Odkryte żetony bonusowe układamy obok ułożonych kolumn z kafelkami.

Każdy z graczy otrzymuje po jednym żetonie koloru. Uwaga – to tajne żetony, nie można ich pokazywać pozostałym graczom.

Przebieg gry:

Każdy gracz w swojej turze dokłada jeden kafelek ze stosu kafelków do ułożonych kolumn. Najpierw sprawdza, czy jego kafelek styka się takim samym symbolem z kafelkiem znajdującym się po jego lewej stronie. Jeśli tak, zabiera go, a pozostałe kafelki, jeśli powstała między nimi luka, przesuwa w dół.

Następnie gracz sprawdza, czy nie zachodzi taka sama reakcja położonego przez niego kafelka z kafelkiem leżącym po jego prawej stronie. Jeśli tak, postępuje dokładnie tak samo, jak wcześniej. To samo gracz robi z kafelkiem będącym pod położonym przez niego kafelkiem.

Inaczej jest tylko na samym początku gry, kiedy to gracz porównuje takie symbole tylko pod swoim kafelkiem (nie ma jeszcze ułożonych obok kafelków).

Na koniec swojej tury gracz układa przed sobą wszystkie zdobyte w niej kafelki i porównuje z nimi żetony bonusowe. Jeśli zdobył takie same cyfry, zabiera odpowiedni żeton.

Gra kończy się, kiedy wszystkie kafelki ze stosu oraz z rąk graczy zostaną wyczerpane lub jedna z pięciu kolumn ułożonych kafelków pozostanie pusta.

Przy podliczaniu punktów, cyfry w kolorze jaki gracze mają na swoich tajnych żetonach liczą się podwójnie.

Wygrywa gracz z największym łącznym wynikiem.

Grę znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *