Lubicie robić zdjęcia?
A czy mieliście okazję fotografować dzikie zwierzęta?
Na pewno w ZOO – my też robimy tam zwykle całą masę zdjęć…
Ale zaraz, zaraz… Czy nie chcielibyście wyruszyć na prawdziwe safari i sfotografować zwierzęta, które tam żyją?
Na pewno byłoby ciekawie!
Z grą „Przygoda na safari” od Trefl Joker Line właśnie w taką podróż wyruszymy. 🙂 Obowiązkowy sprzęt, który musicie ze sobą zabrać to rzecz jasna aparaty!
Liczyć się będzie spryt, bo zwierzęta, które żyją na odległym archipelagu są bardzo płochliwe i trudne do znalezienia…
Dobrze też będzie zapamiętać kryjówki egzotycznych zwierząt…
Zawartość pudełka gry:
– 1 plansza,
– 6 pionków z różnymi rodzajami aparatów,
– 50 kafelków ze zwierzętami (36 kafelków ze zwierzętami lądowymi, 14 kafelków ze zwierzętami morskimi),
– instrukcja.
Przygotowanie do gry:
Rozkładamy planszę. Każdy z graczy wybiera jeden pionek aparatu i stawia go na środkowej wyspie. To od tej wyspy zaczyna się przygoda!
Wszystkie kafelki mieszamy i układamy obrazkami do dołu po 5 sztuk na każdej z pozostałych wysp. Nie podglądamy kafelków. 🙂
Grę zaczyna osoba, która ostatnio zrobiła zdjęcie jakiemuś zwierzęciu. 🙂
Podnosi ona wybrany kafelek z planszy, ogląda go (nie pokazując pozostałym graczom) i odkłada z powrotem na miejsce.
Następnie przestawia pionek swojego aparatu na wyspę, która jest połączona z tą, na której obecnie stoi pionek aparatu. Uwaga! Pionek aparatu nie może zostać przestawiony na wyspę, na której oglądaliśmy kafelek.
Po przestawieniu pionka aparatu na wybraną wyspę, gracz wybiera z niej dowolny kafelek.
Jeśli wybrał kafelek ze zwierzęciem lądowym (ramka zielona), zabiera go i kładzie przed sobą. Udało mu się właśnie zrobić zdjęcie pierwszego zwierzęcia, które mieszka na safari! 🙂
Jeśli na wybranym kafelku znajduje się zwierzę morskie (ramka niebieska) odkłada kafelek do pudełka i wykonuje przypisane do danego zwierzęcia ruchy.
Na przykład:
kafelek z żółwiem oznacza, że gracz może wybrać dowolną wyspę (poza tą, na której stoi jego aparat) i podejrzeć w tajemnicy przed pozostałymi graczami dwa znajdujące się na niej kafelki,
kafelek z ośmiornicą oznacza, że gracz może zamienić dwa kafelki, które znajdują się na dwóch różnych wyspach (w tym ruchu, nie może ich podejrzeć).
Grę wygrywa gracz, który zrobi zdjęcie 6 różnym zwierzętom lodowym (zdobędzie 6 zielonych kafelków z różnymi zwierzętami).
To podstawowe zasady tej gry.
Ale, żeby gra była jeszcze ciekawsza, mamy też zasady dodatkowe. Między innymi takie:
– Na pewnych warunkach gracz może zmusić przeciwnika do przekazania mu zdjęcia zwierzęcia, którego on jeszcze nie ma… Nie jest to proste, muszą istnieć pewne zależności…
– Posiadanie więcej niż dwóch zdjęć danego zwierzęcia jest wykluczone. Gromadząc swoją kolekcję, zależy nam przecież na zdjęciach różnych zwierząt…
Nasze wrażenia:
Świetna gra pamięciowa ze wspaniałą grafiką. Gra, która uczy planowania – swoje ruchy gracz może tak zaplanować, żeby zdobyć właściwy kafelek. Liczy się też odpowiednia strategia – jaki sposób gry wybierzemy (które kafelki będziemy podglądać i jakie przyjmiemy w tym swoje założenia).
Hanula (4+) na początku „grała oczami”. Nie sposób przejść obok grafiki tej gry… Po jakiś trzech grach, kiedy zapoznała się z zasadami gry, chętnie po nią sięga. Coraz częściej słyszę „Mamo, kiedy pogramy w tą dużą grę?”, co mnie bardzo cieszy bo mi gra też się podoba. 🙂 Bawimy się i ćwiczymy pamięć. Niestety, ostatnio to ja przegrywam… Brawo dla Małej Miłośniczki Gier!! 🙂
Tą grę oraz inne ciekawe propozycje od Firmy Fabryka Kart Trefl – Kraków znajdziecie TUTAJ.
Gra: PRZYGODA NA SAFARI
Rekomendowany wiek: 6+
Liczba graczy: 2-6
Producent: Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o.o.