Wyruszamy na safari!

Lubicie robić zdjęcia?

A czy mieliście okazję fotografować dzikie zwierzęta?

Na pewno w ZOO – my też robimy tam zwykle całą masę zdjęć…

Ale zaraz, zaraz… Czy nie chcielibyście wyruszyć na prawdziwe safari i sfotografować zwierzęta, które tam żyją?

Na pewno byłoby ciekawie!

Z grą “Przygoda na safari” od Trefl Joker Line właśnie w taką podróż wyruszymy. 🙂 Obowiązkowy sprzęt, który musicie ze sobą zabrać to rzecz jasna aparaty!

Liczyć się będzie spryt, bo zwierzęta, które żyją na odległym archipelagu są bardzo płochliwe i trudne do znalezienia…

Dobrze też będzie zapamiętać kryjówki egzotycznych zwierząt…

Zawartość pudełka gry:

– 1 plansza,

– 6 pionków z różnymi rodzajami aparatów,

– 50 kafelków ze zwierzętami (36 kafelków ze zwierzętami lądowymi, 14 kafelków ze zwierzętami morskimi),

– instrukcja.

Przygotowanie do gry:

Rozkładamy planszę. Każdy z graczy wybiera jeden pionek aparatu i stawia go na środkowej wyspie. To od tej wyspy zaczyna się przygoda!

Wszystkie kafelki mieszamy i układamy obrazkami do dołu po 5 sztuk na każdej z pozostałych wysp. Nie podglądamy kafelków. 🙂

Grę zaczyna osoba, która ostatnio zrobiła zdjęcie jakiemuś zwierzęciu. 🙂

Podnosi ona wybrany kafelek z planszy, ogląda go (nie pokazując pozostałym graczom) i odkłada z powrotem na miejsce.

Następnie przestawia pionek swojego aparatu na wyspę, która jest połączona z tą, na której obecnie stoi pionek aparatu. Uwaga! Pionek aparatu nie może zostać przestawiony na wyspę, na której oglądaliśmy kafelek.

Po przestawieniu pionka aparatu na wybraną wyspę, gracz wybiera z niej dowolny kafelek.

Jeśli wybrał kafelek ze zwierzęciem lądowym (ramka zielona), zabiera go i kładzie przed sobą. Udało mu się właśnie zrobić zdjęcie pierwszego zwierzęcia, które mieszka na safari! 🙂

Jeśli na wybranym kafelku znajduje się zwierzę morskie (ramka niebieska) odkłada kafelek do pudełka i wykonuje przypisane do danego zwierzęcia ruchy.

Na przykład:

kafelek z żółwiem oznacza, że gracz może wybrać dowolną wyspę (poza tą, na której stoi jego aparat) i podejrzeć w tajemnicy przed pozostałymi graczami dwa znajdujące się na niej kafelki,

kafelek z ośmiornicą oznacza, że gracz może zamienić dwa kafelki, które znajdują się na dwóch różnych wyspach (w tym ruchu, nie może ich podejrzeć).

Grę wygrywa gracz, który zrobi zdjęcie 6 różnym zwierzętom lodowym (zdobędzie 6 zielonych kafelków z różnymi zwierzętami).

To podstawowe zasady tej gry.

Ale, żeby gra była jeszcze ciekawsza, mamy też zasady dodatkowe. Między innymi takie:

– Na pewnych warunkach gracz może zmusić przeciwnika do przekazania mu zdjęcia zwierzęcia, którego on jeszcze nie ma… Nie jest to proste, muszą istnieć pewne zależności…

– Posiadanie więcej niż dwóch zdjęć danego zwierzęcia jest wykluczone. Gromadząc swoją kolekcję, zależy nam przecież na zdjęciach różnych zwierząt…

Nasze wrażenia:

Świetna gra pamięciowa ze wspaniałą grafiką. Gra, która uczy planowania – swoje ruchy gracz może tak zaplanować, żeby zdobyć właściwy kafelek. Liczy się też odpowiednia strategia – jaki sposób gry wybierzemy (które kafelki będziemy podglądać i jakie przyjmiemy w tym swoje założenia).

Hanula (4+) na początku “grała oczami”. Nie sposób przejść obok grafiki tej gry… Po jakiś trzech grach, kiedy zapoznała się z zasadami gry, chętnie po nią sięga. Coraz częściej słyszę “Mamo, kiedy pogramy w tą dużą grę?”, co mnie bardzo cieszy bo mi gra też się podoba. 🙂 Bawimy się i ćwiczymy pamięć. Niestety, ostatnio to ja przegrywam… Brawo dla Małej Miłośniczki Gier!! 🙂

Tą grę oraz inne ciekawe propozycje od Firmy Trefl znajdziecie TUTAJ.

Gra: PRZYGODA NA SAFARI

Rekomendowany wiek: 6+

Liczba graczy: 2-6

Producent: Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o.o.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *