Pomagamy dziś łososiom

Dziś będziemy bawić się w pomocników łososi.

Ryby wracają właśnie do swojego domu po bardzo długim pobycie w oceanie.

Ważne, żeby dotarły na miejsce jak najszybciej. U źródła rzeki mają bowiem złożyć jajeczka.

Ta podróż nie będzie jednak wcale taka prosta… Na wędrujące w górę strumienia łososie będą czekały głodne niedźwiedzie, drapieżne orły i tylko trochę cierpliwe czaple…

Poznajmy grę POD PRĄD od Wydawnictwa Muduko.

Co znajdziemy w pudełku?

– 20 drewnianych żetonów łososi,

– 39 kafelków,

– 20 żetonów Graczy, Wirów, Skał i Ruchu,

– instrukcję.

Wiek graczy: 8+

Liczba graczy: 2 – 5 osób.

Jak gramy?

Kafelki Morza kładziemy obok siebie. Na każdym z nich kładziemy po 1 żetonie Łososi każdego z graczy (widoczna strona to ta z dwoma łososiami).

Kafelki Prądów odkładamy do pudełka – będą potrzebne w wariancie zaawansowanym gry.

Następnie pobieramy kafelki ze stosu i dokładamy do wcześniej ułożonych kafelków startowych w jedno z 3 wolnych miejsc. (Rozpoczyna gracz, który jako ostatni jadł łososia. 🙂 ) Kafelki mogą być dokładane dowolną krawędzią. Ważne, żeby strumień nie był szerszy niż 3 kafelki w rzędzie. Dokładamy kafelki do momentu, aż zostaną dołożone 4 rzędy po 3 kafelki w rzędzie. Gracz, który miałby dołożyć kolejny kafelek rozpoczyna grę otrzymując znacznik Pierwszego Gracza.

W swojej turze każdy z graczy musi wykorzystać 5 punktów ruchu. Kiedy runda ze wszystkim graczami zakończy się, pierwszy gracz przekazuje znacznik do osoby po swojej lewej, usuwa 3 dolne kafelki strumienia i odkłada je do pudełka. Następnie dokłada 3 nowe kafelki w górze strumienia. Jeśli na usuwanych kafelkach były żetony Łososi, one również są usuwane z dalszej gry.

Ważne! Kafelki zaczynamy usuwać dopiero od drugiej rundy. Po zakończeniu rundy pierwszej, kafelki tylko dokładamy.

Jak działają dokładane kafelki?

To przeszkody, które czyhają na wędrujące łososie.

Na przykład: Wodospad należy przeskoczyć – nie da się go przepłynąć, a Niedźwiedź i Orzeł zabierają 1 łososia. W przypadku Orła chwyta on łososia i odlatuje, dlatego jego kafelek trzeba wówczas odwrócić na druga stronę.

Gra kończy się, kiedy żetony Łososi znajdą się na kafelkach Ikrzyska. Wówczas podliczane są punkty. Wygrywa gracz z największa liczbą punktów.

Grę, choć bardzo ciekawą już w wariancie podstawowym, można jeszcze bardziej urozmaicać.

Kafelki Prądów na przykład przesuwają łososia na sąsiedni kafelek, jaki jest wskazany przez Prąd. (Ten ruch nie zużywa punktów ruchu.)

W grze dwuosobowej można z kolei zagrać wszystkimi kafelkami z małą zmianą zasad. (Wariant podstawowy to usuniecie z gry niektórych kafelków.)

POD PRĄD to ciekawa gra kafelkowo – wyścigowa, która bez wątpienia przyciąga oko swoim wykonaniem. Dzięki „ruchomej planszy” gra za każdym razem jest niejako tworzona przez graczy na bieżąco podczas każdej rozgrywki. Modularna plansza, drewniane żetony oraz ciekawa oprawa graficzna to wielki plus tej gry.

Premiera gry już 26 czerwca!

Tą grę oraz inne ciekawe propozycje od Wydawnictwa Muduko znajdziecie TUTAJ.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *