Ćwiczymy pamięć i wymowę z grą Trudne słowa

Jakiś czas temu byłyśmy w jednej z galerii handlowych… Tam oczywiście kącik zabaw dla dzieci… A dla rodziców chwila oddechu po zakupach z dziećmi 🙂 Naszej Hanuli bardzo spodobała się tam gra komputerowa, w której odwracała po dwa kwadraty i szukała par. Jeśli odkryła parę, kwadraty pozostały odwrócone. Jeśli pary nie było, kwadraty zasłaniały z powrotem ukryte obrazki. Gra logiczna, ćwiczy spostrzegawczość i pamięć. Chyba nie widziałam jeszcze mojej córki tak skupionej…

Szukałam czegoś podobnego… Pewnie znalazłabym coś w telefonie, ale to byłby na pewno zły pomysł…

Okazało się, że jest gra edukacyjna, która spełnia nasze oczekiwania, a nawet nieco je przekracza, zobaczcie sami 🙂

Trudne słowa cz.1 (Alexander) – gra logopedyczna, która poza tym, ze ćwiczy pamięć wzrokową i spostrzegawczość dziecka, wpływa również na rozwój mowy w zakresie poprawnego wyróżniania głosek (opozycje głosek k, g oraz t, d; opozycje głosek l, r i głoski j; opozycje głosek f, w z głoską ł oraz ch).

Gra może być wykorzystana do pracy terapeutycznej z logopedą.

Zawartość pudełka:

– 9 plansz (każda z nich ma opisane głoski, jakie ćwiczymy np. g-d, d-g; dodatkowo wszystkie obrazki na planszach są podpisane, co ułatwia ich nazwanie),

– plastikowa ramka,

– notes,

– instrukcja.

Liczba graczy od 1 do 5. Rekomendowany wiek – od 5 lat.

Przygotowujemy się do gry:

Mocujemy klapki do ramki, a następnie wsuwamy wybraną planszę w jej prowadnice. Wszystkie klapki muszą być oczywiście zamknięte.

Gramy:

Gracz, który rozpoczyna grę, otwiera dwie klapki tablicy. Wymawia wyraźnie nazwy obrazków, które odkrył. Jeśli sam wypowie nazwę prawidłowo – otrzymuje 2 punkty. Jeśli wypowie ją prawidłowo powtarzając za prowadzącym – otrzymuje 1 punkt. Jeśli dodatkowo odkryje dwa takie same obrazki – zdobywa 3 punkty. Prowadzący zapisuje zdobyte punkty w notesie.

W przypadku otwarcia dwóch takich samych obrazków – zostawiamy otwarte klapki. W przypadku otwarcia dwóch rożnych obrazków – gracz zamyka klapki i grę zaczyna kolejna osoba.

Zwycięża gracz z największą ilością punktów.

Zasady możecie oczywiście modyfikować i dostosować do wieku i umiejętności dziecka.

U nas gra bardzo trafiona. Powracamy do niej często. A co ważne – ćwiczymy przy okazji wymowę głosek i uczymy się poprawnie mówić.

Jedyne co bym tutaj zmieniła – większa tablica i większe odstępy pomiędzy klapkami, żeby przy otwieraniu nowych nie zamykały nam się te już otwarte, które znajdują się blisko. Wtedy gra byłaby podwójnie idealna 🙂

W sklepach znajdziecie również grę Trudne słowa cz.2 – przeznaczoną do utrwalenia poprawnej wymowy głoski R, także w układach opozycyjnych: R, RR, TR, DR, RL, LR, RJ, JR.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *